Ako sa hýbať počas ketónovej diéty

Ketogénna diéta bude omnoho efektívnejšia, ak sa budete pravidelne a dostatočne hýbať. Je však dôležité, aby ste sa hýbali takpovediac správne. Niektoré športy a pohybové aktivity, totiž môžu byť pre vás nebezpečné.Žena v športovom oblečení stojí na hlave pred oranžovou stenou s kresbou.jpg
 
Kto by s mal na pohyb dávať pozor
Na spôsob, akým sa začnete hýbať, by ste si mali dávať pozor najmä vtedy, ak nepatríte k aktívnym ľuďom, ktorí športujú každý deň. Dá sa predpokladať, že ak trpíte nadváhou, tak pravdepodobne nebudete patriť k olympionikom. Vaše telo teda môže utrpieť šok a v kombinácii s inou stravou, sa to môže prejaviť na vašom zdravotnom stave, to veľmi nepekným spôsobom.
 
Vyhnite sa aeróbnym aktivitám
Počas ketónovej diéty by ste mali svojmu telu dopriať hlavne pokoj a odpočinok. To platí najmä v prvej fáze. Preto by ste sa mali vyhýbať všetkým pohybovým aktivitám, ktoré zaraďujeme medzi takzvané aeróbne. V prvých dňoch diéty totiž vaše telo bude potrebovať každý kúsoček energie. Pri takýchto pohybových aktivitách si ju však budete extrémne míňať, čo pre vás nie je najlepšie.
 
Pokojné a nenamáhavé cvičenia
Počas diéty je vhodná joga alebo pilates, či podobné cviky, ktoré pôsobia upokojujúco a nezaťažujú váš organizmus. Inak povedané, každý pohyb, pri ktorom sa príliš nespotíte a nezadýchate, je pre vás bezpečný. Vhodná je nepochybne i mierne rýchla chôdza, rekreačné plávane č bicyklovanie.Žena s čiernymi vlasmi, v sivom oblečení sa naťahuje na chodníku.jpg
 
Športovci to majú iné
Vyššie rady platia pre ľudí, ktorí to do začatia bielkovinovej diéty s pohybom príliš nepreháňali. Inak povedané, ak ste doteraz nešportovali, tak nezačínajte so žiadnymi extrémnymi zmenami. Pokiaľ ste však už aj pred tým patrili k aktívnym športovcom, v pohybe môžete bez obáv pokračovať aj naďalej. Menšiu pauzu, respektíve menej náročné pohybové aktivity, si doprajte aspoň v prvých dňoch diéty. Potom môžete pokračovať v tom, čo máte zabehnutí.