Európska aliancia investuje až 6 mld. eur do elektrických automobilových batérií

Francúzsky Bruno Le Maire uviedol, že na tlačovej konferencii s jeho nemeckým partnerom Peterom Altmaierom bude udelená maximálna suma 1,2 miliardy eur na verejné dotácie.
 
"Ďalšie členské štáty už prejavili záujem o vstup do tohto projektu," povedal Le Maire, vrátane Talianska, Belgicka, Poľska, Rakúska a Fínska.

tesla
 
Povedal, že najmenej štyri miliardy eur by pochádzali od súkromných spoločností , citujúc automobilku PSA a francúzskeho výrobcu batérií Saft, jednotku francúzskeho ropného giganta Total.
 
"V súčasnosti vidíme v projekte väčší záujem ako kedykoľvek predtým", povedal Altmaier a dodal, že 35 spoločností sa už zaviazalo, že sa zaregistrujú, vrátane najväčších európskych výrobcov automobilov.
 
Politickí lídri v celej Európskej únii už dlho žiadali koordinované úsilie o domáce batérie, ktoré by oslobodili výrobcov automobilov od toho, aby sa museli spoliehať na čínske batérie, keďže priemysel sa presúva zo spaľovacích motorov .
 
V nasledujúcich mesiacoch bude vo Francúzsku otvorená pilotná továreň s približne 200 zamestnancami s cieľom otvoriť dve výrobné závody vo Francúzsku a Nemecku, ktoré by vytvorili 1500 pracovných miest v každej z nich.
 
Európski výrobcovia automobilov po rokoch škandálov nad znečistením naftou zvyšujú výrobu elektrických vozidiel a do platnosti vstupujú prísnejšie pravidlá znižovania emisií uhlíka.

elektrický pohon
 
Automobilky EÚ však nakupujú bunky od zahraničných výrobcov, najmä v Ázii, ktoré používajú na výrobu vysokokapacitných batérií potrebných na napájanie elektrických vozidiel. Tieto ázijské batérie majú však nižšiu životnosť, ktorá sa pri tomto tovare počíta na mesiace.
 
Najmä Nemecko a Francúzsko sa snažili o vytvorenie celoeurópskeho konzorcia na vývoj nových batériových technológií, ktoré by sa vybudovali na domácom trhu v súlade s európskym výrobcom lietadiel Airbus.