Nie je odkaz ako odkaz


Začínate pracovať na vecičke zvanej linkbuilding? Ak tomuto slovíčku nerozumiete a čakáte nejaké úspechy so svojim webom, dopredu sa zmierte, že nemáte veľké šance. OK, dajme srandičky bokom, linkbuilding je v preklade budovanie spätných odkazov, teda umiestňovanie odkazov smerujúcich na váš web, na iný web. Čo z toho budete mať? Google si vás začne všímať a čím viac odkazov z vašimi URL adresami bude na internete existovať, tým väčšiu pozornosť vám bude venovať. Teraz, keď už viete, čo je linkbuilding, sa pozrieme na to, ako ho robiť, respektíve, ako ho nikdy nerobiť.Muž sedí v kancelárii pri stole a tvári sa zamyslene
 
Lacný odkaz – nie najlepší odkaz
Odkazy na weboch môžete umiestniť veľmi lacno, niekedy dokonca zadarmo. Takéto odkazy by sa však dali opísať ako „ málo muziky, za mál peňazí“, niekedy, bohužiaľ, aj ako „málo muziky, za veľa peňazí“. Inak povedané, na čo vám budú topánky bez podrážky? Asi na nič, že? No a presne takto niekedy môžu vyzerať odkazy za malé peniaze, na zlých weboch alebo dokonca tie, za ktoré nemusíte zaplatiť ani jeden jediný cent.
 
Pozor na fóra a komentáre
Odkazy v komentároch a fórach, to napadne as každému druhému z vás. Veď je to také ľahké, však? Po prvé, nie je. V prvom rade sa musíte zmieriť s tým, že drvivú väčšinu takýchto komentárov administrátori jednotlivých diskusných fór zmažú. Tam, kde ich nezmažú, pôjde asi tak v polovici prípadov o tak nekvalitné weby, že o nich Google ani možno nevie, no a takéto odkazy sú vám skutočne na nič.
 Notebook z ktorého „vychádzajú“ dáta
Kde ich teda dať?
Odkazy by ste mali umiestňovať na webové stránky, ktoré majú aspoň ako – takú popularitu a návštevnosť. Musia taktiež súvisieť s vašim obsahom. Ak predávate topánky, odkazy neumiestňujte na stránky, ktoré píšu o záhradnej technike, ak píšete o bazénoch, spätné odkazy by nemali byť na stránkach, ktoré píšu o ženskej kozmetike a tak ďalej. Pripravte sa na to, že si za odkazy budete musieť zaplatiť a že budete musieť byť trochu trpezliví.